شرکت گروه فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید

معرفی هلدینگ فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید

بانک سپه به پشتوانه‌ی 5 مزیت رقابتی استراتژیک که هر یک به تنهایی مطلوب نظر هر بانک حرفه ای است، چشم‌اندازی درخشان برای خود ترسیم کرده است. این پنج مزیت رقابتی راهبردی عبارتند از:

  • نخستین بانک ایرانی
  • خوشنامی نزد ایرانیان و برخورداری از اعتماد کامل حاکمیت
  • شُمار پر تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی
  • افزایش قابل توجه مشتریان پرتفوی دارایی‌ها به دلیل نهایی شدن طرح ملی ادغام
  • پیاده‌سازی موفق سامانه جامع متمرکز بانکی بومی نوین با توانمندی بانکداری دیجیتال

 

در کنار این مزایای رقابتی عمده، گرایش مردم و کسب و کارها به خدمات بانکداری آنلاین و موبایل و شتاب گرفتن تغییرات در فناوری های بانکی در سطح جهان، اهمیت ارتقای توانمندی های فناورانه بانک سپه در این مقطع زمانی را از همیشه بیشتر ساخته است.

با توجه به موارد ذکر شده و نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در توانمندی سازمان ها و حرکت به سمت تحول دیجیتالی،نظام بانکی نیز دهه های اخیر به سمت توسعه سرمایه گذاری در حوزه های فناوری های نوین به منظور افزایش درآمدهای کارمزدی،کنترل هزینه ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان وفادار از طریق ایجاد هلدینگ های فناوری اطلاعات روی آورده است.

از سویی با توجه به  اجرای طرح ملی ادغام و نیازمندی و ظرفیت شکل گرفته در ارائه خدمات به بزرگترین بانک کشور، ساماندهی شرکت های تابعه بانک های ادغامی و تخصصی سازی سرویس های فناوری تحت یک هلدینگ فناوری و با مالکیت 100% بانک امری ضروری تلقی گردید.

درسال 1400 هلدینگ فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید به عنوان بازوی توانمند بانک سپه در پیاده سازی، پشتیبانی و نگهداری خدمات حوزه فناوری اطلاعات به عنوان ستاد مدیریتی و سهام دار شرکت‌های تابعه ایجاد گردید.

هلدینگ فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید چشم انداز خود را بر پایه ارزش آفرینی بر اساس سه رکن مهم تحول دیجیتالی، شامل تحول در مدل کسب و کار، تحول در فرآیندها و تحول در تجربه مشتری هدف گذاری نموده است.

در حال حاضر پرتفوی خدمات این هلدینگ پوشش دهنده زنجیره خدمات فناوری اطلاعات بانک در حوزه های : پشتیبانی سامانه کُر بانکینگ، خدمات پرداخت، نرم افزار و هوش تجاری، پشتیبانی شعب، مراکز داده و زیرساخت و خدمات مرتبط  با حوزه نوآوری می باشد.