به گزارش پایگاه خبری بهپویان، دکتر امینی در بازدید از شرکت رایانه خدمات امید (امیدسیستم)، ضمن بررسی دستاوردهای این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر نقش کلیدی این شرکت در پایداری خدمات بانکداری دیجیتال بانک سپه تأکید کرد.دکتر امینی در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از تلاشهای متخصصان این شرکت و تضمین کیفیت خدمات بانکی مبتنی بر توقعات بانک مرکزی، اظهار داشت: “شرکت امیدسیستم با بهرهگیری از دانش و تخصص داخلی توانسته تحولات شگرفی را در حوزه فناوری بانکداری متمرکز بانک سپه رقم بزند و بهعنوان الگویی موفق در صنعت بانکی کشور شناخته شود.”
امینی با تأکید بر اهمیت نقش این شرکت در پیشبرد اهداف فناوری اطلاعات و فناوری مالی بانک سپه اظهار داشت: شرکت امیدسیستم ستون فقرات بانکداری دیجیتال بانک سپه است و عملکرد مثبت آن نقش حیاتی در تحول خدمات بانکی دارد.
امینی انتظارات بانک سپه و هلدینگ بهپویان از شرکت امیدسیستم را در چند جمله بیان کرد:
1. ارتقای تجربه کارکنان (EX)، توانمندسازی استعدادها و بهبود موجه آیین نامه نگهداشت متخصصان امیدسیستم
2. تلاش در مسیر ایجاد تعادل کار و زندگی متخصصان امیدسیستم
3. استقرار کامل نظام مدیریت امنیت فاوا و هوشمندسازی مرکز عملیات امنیت (Smart SOC) و تاکید بر ورود فناوری های هوش مصنوعی در حوزه امنیت امید سیستم
4. اهتمام عملی ویژه بر پایداری خدمات بانکداری متمرکز و تعالی کیفیت خدمات (QoS) سامانه های پیرامونی آن بر اساس شاخص های بانک مرکزی
5. توجه ویژه به ارتقای شاخص های بهبود کیفیت تجربه کاربران مستقیم و غیرمستقیم (QoE) سامانه بانکداری متمرکز
6. نوآوری مستمر برای بهبود معماری بانکداری متمرکز در تمام لایه های فنی (از لایه دیتابیس تا لایه رابط کاربری)
7. اهتمام عملی به استقرار کامل نظام حاکمیت شرکتی و نظام حاکمیت فناوری اطلاعات و نظام مدیریت ریسک فناوری اطلاعات
8. اهتمام عملی به تعالی فرایندهای مدیریت دانش و اسناد در امیدسیستم
9. بهبود زمان توسعه میکروسرویس های مورنیاز شرکت های تابعه هلدینگ و بهبود کیفیت پایداری کانال های تحویل خدمات و گذرگاه فراگیر سرویس های بانکی
10. بهبود مستمر و هوشمندسازی فرایندهای پشتیبانی از ذینفعان (کارکنان و مشتریان) بانکداری متمرکز و بهره مندی از قابلیتهای مدل های زبانی بزرگ (LLM) در این زمینه
11. استقرار کامل دیسپلین های نظام مدیریت خدمات فناوری اطلاعات