بانک سپه به پشتوانهی 5 مزیت رقابتی استراتژیک که هر یک به تنهایی مطلوب نظر هر بانک حرفه ای است، چشماندازی درخشان برای خود ترسیم کرده است. این پنج مزیت رقابتی راهبردی عبارتند از:
در کنار این مزایای رقابتی عمده، گرایش مردم و کسب و کارها به خدمات بانکداری آنلاین و موبایل و شتاب گرفتن تغییرات در فناوری های بانکی در سطح جهان، اهمیت ارتقای توانمندی های فناورانه بانک سپه در این مقطع زمانی را از همیشه بیشتر ساخته است.
با توجه به موارد ذکر شده و نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در توانمندی سازمان ها و حرکت به سمت تحول دیجیتالی،نظام بانکی نیز دهه های اخیر به سمت توسعه سرمایه گذاری در حوزه های فناوری های نوین به منظور افزایش درآمدهای کارمزدی،کنترل هزینه ها، جذب مشتریان جدید و تحقق انتظارات مشتریان وفادار از طریق ایجاد هلدینگ های فناوری اطلاعات روی آورده است.
از سویی با توجه به اجرای طرح ملی ادغام و نیازمندی و ظرفیت شکل گرفته در ا